Dag 3 -Mina föräldrar

(Tar detta idag för imorn kan ja inte)

Mina föräldrars namn är Elmano Correia och Eva Helldén. Mamma kom ifrån Göteborg och Pappa ifrån Madeira. De träffades när Pappa jobbade som reseguide en av de gångerna Mamma semestrade på Madeira. Mamma reste mycket när hon va ung och innan hon bildade familj. Hon lyckades få Pappa att flytta med henne till Sverige där de gifte sig och sedan flyttade till Uddevalla. Köpte ett rött litet hus, gjorde om de till ett stort vitt hus och skaffade sig 5 ongar ;) Pappa va en riktig buuuse av va ja förstått haha. Körde bil full uppe i bergen med 8 pers i bilen o sen kom polisen och vill med dricka sprit, typ.. Pappa har många historier ;) Mamma hade mycket med politik o göra. Hon satt i fullmäktige och massa, jag kommer inte ihåg så mycket av va hon vad hon va med i. Men hon va på¨mycket möten, de kommer ja ihåg! Och skämde bort oss med allt vi ville ha nästan. Efter att de skiljt sig -96 så åkte vi till Pappa varannan helg. Satt på mattan, kollade på Disneydags och käkade godis. Typ... Haha. Åkte till mcDonalds varannan söndag. ;) Tjokkka baarn. Som person va Mamma väldigt... Mammig? Hm. Haha vet inte hur ja ska förklara. Hon va världens bästa Mamma :) Hon älskade allt som hade med Disney och julen (jag kanske fått de från henne?) hon hade porslin med disney, tröjor med disney, allt.  Hon va grym på matte och att rita. Och på julen slog vi till stort varje år. Julen va de bästa på hela året! Som person är Pappa väldigt lugn, men samtidgt har han ett jäkla temperament (de har ja fått från honom;)) Blir han arg, dåå blir han aaarg. Då ska inte man inte se honom i ögonen för han kan verkligen de Eviil eyee ;) Han har som sagt väldigt mycket historier i bakfickan. Som han gillar att prata om ;) Han spelar Fado (portugisisk musik) högt i högtalarna när de inte e fotboll på tv och han e på bra humör. Mamma va blond som ung. Runt 175 kanske? Hade lugg, och sånna kinder som jag har ärvt. Vet inte hur man förklarar dom. Tjocka? Haha men dom liksom åker upp till ögonen när man ler typ.. Skitsamma ;) Haha. Sen när vi tre yngsta kom till världen, hade hon alltid kortklippt och färgat i rödlila ungefär, och så va hon smal. Min Pappa e rätt lång, runt 182. Började få grått hår i 20års åldern, så nu e han vithårig ;) Han ser ut som jultomten utan skägg ungefär. Stora buskiga ögonbryn, gråa ;) Så e han smal, förutom vid magen och hakan ;) Men pinnar som ben. Min Mamma gick bort för snart 3 år sen. Men min Pappa klarar av oss riktigt bra måste ja säga. De e väl Elvira som fortfarande är en skitunge då ;) Haha ne. Men vi är en stor helt fungerande familj. Och även om saker och ting kunde vart annorlunda och bättre, så står jag fortfarande för att jag har världens bästa föräldrar och jag skulle aldrig nånsin vilja byta bort någon av dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0