Mat tips

Här ni. För er som inte vill ha i er föör mycket kolhydrater. Här har ja ett litet tips på något jag gjorde förut o käkar nu, o de va faktiskt gott!

Köttfärsås med kidneybönor ;)

Bryn en (liten) halv gullök. (ja hade även i några  hackade chiliinlagda vitlöksklyftor som blev över från häromdan)
Ner i en kastrull när de e klart.
Stek köttfärs. (fråga mig inte hur mkt, tänk efter själva;)) jag hade nötfärs.
Ner i kastrullen när de e färdigt.
På med plattan, ner med ett paket krossade tomater, fyll paketet med vatten nästan ända upp till kanten o ner me de me.
Krydda med salt, paprika, chilikrydda o ngt mer om ni vill. Efter behov, som man säger ;)
Sen låt de stå o puttra på låg värme i en timme eller något tills de tjocknat lite mer.


Sen va de färdigt! Såsen alltså, o nu äter ja de me kidneybönor istället för pasta.
Gott.



Vilken varierande blogg jag har va ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0