Vår slash pannkakor

Jag har tänkt på en grej... Är inte pannkakor mkt onyttigare än pizza?
På pizza, va e de som e onyttigt? -degen, såsen o osten. Sen e de ju en del sallad på.
Men pannkakor. Mjöl, ägg, mjölk, salt. Ibland vatten o tillome socker. Sen har ju de flesta på socker eller sylt o ibland grädde. Borde inte de va onyttigare då? Kombon med socker o fett? Eller e ja ute o cyklar?

Killen sa de mest korkade jag hört nästan häromdan. "Elin, de e inte socker man blir tjock av..."
Det är det väl visst? Socker e de ju värsta o farligaste eller hur ja ska uttrycka mig. Eller menar folk att jag har tänkt fel alla dessa år? Socker e väl värre än fett????

Nu till vår. ;)
Jag va nyss ute och gick nån timma. Fy va härligt! Snön börjar smälta bort, solen värmer och nu hör man massa fåglar. Inte illa. Hoppas att de inte snöar mer nu och att våren är här snart! Så man kan bli på bra humör ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0