Okej..

Nu har jag lugnat ner mig. Har hunnit städa lite men tänker inte göra mer idag. För att. Passade även på att göra egna köttbullar och några biffar när jag ändå höll på att leka hemmafru/mamma. Då va de gjort.
Promenad står just nu högst på min lista. Så efter detta inlägget går jag ut. Sen ska jag iväg och handla. Och tvätta. Sen ha myskväll.

Kan berätta lite om igår.
Pamela kom och hämtade mig runt fem, så åkte vi till Stenungsund. Vi va ett par timmar tidiga så vi tog en fika med några andra trevliga damer ;) -Pamelas kompisar. Sen kom Jessica från ingenstans! Va kul att se henne, har faktiskt saknat na! :) Sen började vad det nu kallas. Ett medie står och pratar och går runt till folk som vill ha kontakt med någon och så. jag vet att många inte tror på det, och det gjorde jag inte heller förrän ja träffade Pamela. Sen tror jag visserligen att många e bullshit också. Men igår va de riktigt intressant. Jag räckte dock aldrig upp handen, jag har aldrig testat det själv än. Att prata med någon alltså. Har inte vågat. Men en vacker dag så.
Han Benny va tydligen ett mkt känt medium, kommer inte ihåg efternamnet dock ;P

Runt halv tio började vi dra oss hemåt. Så ringer David. Och säger att han sitter i en bärgningsbil på väg in till Uddevalla. Han hade kört av vägen vid Bokenäs skola och pajjat bilen. Fan va rädd jag blev.
Men han va okej. Han hade bara kört i 30-40 pga snöovädret. Men det hade vart så halt att han ändå tappade kontroll över bilen, körde in i kanten och sedan "studsade" tillbaka, över vägen på andra sidan och åkte nästan halvners ner i diket. Det är ett djupt dike med.
Han hade en jävla tur. Tänk om en annan bil i andra riktningen hade kört. Då hade han krockat ordentligt.
Så som sagt va; tur. Tur att han e okej.

Det värsta e nästan att ingen stannade. Ingen! :S Han hade en lång kö bakom sig men ingen stannade! Tycker de e sjukt. Tänk om han inte haft en mobil eller nånting. Och de va kväll. Och bilen körde ju över trottoaren så hela undertill va sönder. Avgasröret, allt.

Blir faktiskt förbannad. Förstår mig inte på folk.

Iaf, han hoppade av vid rotviksbro, och ca 40 min senare plockade vi upp honom. Han va lika varm som en snögubbe. Sen skulle Pamela köra hem mig. Gick sådär. Hälften av vägen in till Bokenäs tog de praktiskt taget stopp. Va alldeles för mkt snö, och för halt och även hon hade bara sommardäck. Och två krockar på en dag va liksom inte värt det. Även om ja ville hem ;) Haha. Då hade vi ca  20 min till sista färjan över till Flatön gick. Bråttom. Och halt. Hade de kört hem mig, hade de missat den. Men vi hann precis.


Japp. Så de va de. :P Intressant dag. Nu hoppas vi bara på att bilen går att fixa, att han får den snart och att de inte blir för dyrt.
Imorn ska vi ju till malin o simon. Hoppas de går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0