Självrespekt?

Sitter och kollar på Tyra show. Idag handlar det om unga tjejer som är tillsammans med killar som slår dom osv.
Och när alla får frågan "varför stannade du i förhållandet?" svarar Alla; "Jag tyckte inte ja va värd bättre." ..
"Jag är misslyckad" osv..
Och jag förstår faktiskt inte riktigt..
Jag vet inte om det är att jag har väldigt "stor" (?) självrespekt eller varför jag blir så fundersam över varför de säger så.

För att vara tillsammans me någon som misshandlar en är Aldrig okej.. :S Aldrig!
Man är aldrig "värd" något sådant.
Spelar ingen roll vad man gjort eller hur man är. Våld är aldrig okej.
Enligt mig iaf.

Så när dessa unga tjejer, yngre än mig, sitter och säger sånt blir jag nästan chockad.
Hur tänker dom?
Och visst, självförtroendet och självrespekten sjunker förmodligen ännu mer i ett sånt förhållande.
Men ändå...?
Ne fy. :S

Aldrig okej.

Det värsta av allt är egentligen att jag börjar tänka att de säger så för att få uppmärksamhet, mer medlidande..
Förstår ni hur ja menar?
Ja vet, de e jätte hemskt att ja tänker så. Men ja gör de..
Och efter att man varit i ett sådant förhållande e de iofs kanske inte konstigt att man vill ha medlidande och uppmärksamhet..
Jag vet inte..

Men ja känner att de e konstigt att man själv kan tycka att man e värd slag och skit utan att man gjort ngt, utan anledning, utav en person som ska "älska" en..
Sry om ja e dum i huvet nu. Men ja fattar ärligt inte.

Har folk ingen som helst självrespekt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag var faktiskt i ett förhållande där jag blev både psykiskt och fysiskt misshandlad. Men man kan inte förstå om man aldrig varit i situationen, det är sjukt svårt att förklara. Det låter ganska otroligt men dom lurar i oss tjejer att vi är itne värda bättre, och det ska aldrig hända igen, allt kommer bli bra osv osv..Jag förstår inte själv ibland hur jag kunde hamna där men dom är så jäkla läskigt bra på att manipulera oss.. Snälla, försök ha liite förståelse iaf. Jag förstår dock att det är svårt för dig att förstå våran situation, och det går verkligen inte att förklara..



Förövrigt är du jäkligt snygg! Haha

2009-09-02 @ 21:54:30
Postat av: Elin

Nu får jag dåligt samvete över att ja skrev så me.. hoppas Verkligen att du inte tog illa upp o missförstog mig helt. ja menar ju Självklart inget illa.

o som sagt va, de e nog svårt för mig att förstå eftersom de inte hänt mig.

Men fyfan för dessa killar. säger ja bara.

ja ska nog sluta ha så mkt åsikter som sånt ja inte vet ngt om..

tack för denna kommentaren. ;)

och tack för komplimangen, haha



:)

2009-09-04 @ 15:09:26
URL: http://eileenhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0