Intressant

Måste säga att era svar på mina frågor va blandade men väldigt bra ;)
Man tänker ju om lite o så.. Nu tänkte Jag svara på dom. ;)
Ämne : Ex. (om man har pojkvän/flickvän)
  1. Är det okej att prata med sitt ex i telefon då o då?
  2. Är det okej att prata med sitt ex på msn/facebook osv.?
  3. Är det okej att använda smycken och liknande som man fått av sitt ex?
  4. Är det okej att ha kvar foton på sitt ex eller bilder på båda tillsammans?
  5. Är det okej att ha på sig kläder/skor osv. som man fått från sitt ex?
  6. Är det okej att umgås med sitt ex?
  • Det beror helt på. Man SKA kunna göra det. Men om tex. min pojkvän hade mått skit över det hade man fått försöka vända lite på de. Sen beror det även på hur relationen med sitt ex är just för stunden.
  • Samma svar här, fast mindre farligt.. Tycker jag nog. Iaf om man pratar synligt på Facebook tex.
    Så att det inte är i smyg liksom..
  • Detta tycker jag inte.
    Faktiskt. Jag vill inte att min kille ska använda smycken han fått, och jag skulle själv aldrig göra det.
    Smycken kan ofta va sånt som betyder något speciellt. Jag tror inte att någon tänker "Men, de e ju bara ett halsband! Det är ju baara en ring! Men herregud, ett armband gör väl ingenting! Spelar ingen roll vem ja fick de ifrån?!"
    -Det tror inte jag.. Finns oftast en söt liten historia bakom och jag tycker faktiskt det är fel.
  • Där svarar jag som mina syrror gjorde. Jag tycker det är okej, men inte inramat nånstans eller liknande.
  • Ja, det tycker ja. Kläder e bara kläder. Både ja o min kille använder kläder, skor o liknande vi fått o båda tycker de e okej.
  • Denna e lite svår.. Det beror så mycket på.. Lite som ettans svar där. Jag vet inte va ja ska svara på den faktiskt. Det beror på den realtionen man har. Det beror på hur ens nuvarande kille/tjej tycker och känner om saken..
    Lite som Kicki svarade; Man får ju visa sin partner respekt.
    Det är jätte viktigt. För självklart vill man ju inte göra saker som man vet sårar den andre.
    Men samtidigt ska man inte behöva förbjuda varandra att träffa visst folk och så.

    Men sen när man vänder på det och tänker om ens egen kille hade gått och tagit en fika med hans ex för att hon ringde o bara ville träffas, då vet jag inte hur jag reagerat. Jag hade tyckt att det va skitjobbigt.
    Så det är så jag resonerar ;)
    Man får vända på det och tänka åt andra hållet liksom. Hur hade man själv känt?

Japp! Det va mina svar det ;)
En annn grej som jag tänkte ta upp i dag handlar också om "gammalt" och förhållanden..
En grej som ja o pojken diskuterat. Eller JAG har diskuterat ;) Haha. Har inte fått så mkt respons på just det där.

Men detta med att acceptera den andres "förflutna".
Som detta med ex.
Eller bara hur man va, eller vilka man umgicks med för massa år sen.
Varken jag eller min kille vill ens tänka tillbaka på de senaste åren i dens andres liv .
När jag va från 12-16 o va en liten fjortis, - de HATAR han.
Han vägrar lyssna på gamla historier eller se bilder som jag kan tycka e skit kul bara för att
det va så längesen och attl e så förändrat nu.
Han blir arg tillome ;) Haha.

Och det är samma med mig. Jag älskar att höra om när han va liten o gullig o så.
Men sen.... ;) Haha när den andra riktigta "Kill-åldern" kommer in.
Tror ni fattar på ett ungefär va ja menar.
Dom flesta killarna blir sånna. Iaf dom snygga, haha ;D
(missuppfatta inte)
Iaf, det hatar jag! Jag vill inte höra på om hans historier, eller namn, eller se bilder.
För det gör mig ångestladdad eller tillome sur ibland.

Och så sa jag det till honom igår, att vi måste ju faktiskt aceptera att det va så då.
Vi e inte sånna nu, och vi kan ju inte förbjuda samtalsämnen så.
För att det va sånna vi va då. Och det måste man kunna ta.
Även om de inte låter som oss Nu, så Va de oss Då.
Men vi va små, och "små" ;)
Och dumma, och det är la klart man har gjort misstag i sitt liv.
Det är en del av livet, fjortisfasen, blablabla fasen, osv. ;)
Och man borde kunna kolla tillbaka på det och bara skratta. Tycker jag.

Vad tycker ni?

Senare slänger jag nog in lite gamla och nya bilder..

Kommentarer
Postat av: kristina-kittelsen

man måste kunna accseptera att alla har ett förflutet på gott och ont, men jag förstår dej. Men samtidigt är jag är nog den som babblar rätt öppet om vad som hänt i mitt liv, som du sa det var DÅ. tar inte så mkt illa upp om killen skulle berätta något som hände förr heller, om de inte handlar om flickvänner osv. vill inte höra vad han o hans ex gjorde då och då tex. random brudar kan han gärna berätta om. gud vilken rörigt kommentar. det jag vill säga är, han får gärna berätta historier om sitt förflutna om det handlar om random grejjer, men vill inte höra om gamla flickvänner och vad dem har gjort, det blir mer känsligt.

2009-09-28 @ 12:50:17
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: kristina-kittelsen

ok en sak till som ja glömde skriva: sen tycker jag om ens kille/tjej mår dåligt eller blir irriterad över att höra om ens förflutna så behöver man ju inte berätta massa. som sagt; respekt för varandra.

2009-09-28 @ 12:52:25
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: Pernilla

allt sånt här är så jävla kämpigt inemellanåt att man inte vet vad som är rätt eller fel längre .. ;)

2009-09-28 @ 15:57:35
URL: http://pernillapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0