Gudmurrgun!

Satt uppe igår med Viran och kollade på "Välkommen till familjen", en pinsam, rolig o lite fin julfilm.
Haha fyfan va pinsam hon e. Hon påminner mig även om en ja känner, haha. Har man inga gränser? :P
Eller när precis Alla e emot en, ringer de ingen klocka i huvet på en då? ;) Haha.
Aja, de va mysigt iaf.

Sen la mig. Låg o tänkte länge länge. Tillslut va de för tråkigt, så ja släckte lampan o somnade.
Vaknade vid sju av att hela huset skakade. Dom plogade vägen utanför.
Gick upp 10.
Det första jag gör är att tända n bra i kaminen eller pannan, eller va man kallar de.
Bränner sönder underarmen nästan :(
Eller de e ju ett (VARMT) galler precis vid kanten. Pappa hade redan tänt imorse, så ja skulle bara lägga på mer ved.
Jag va fortfarande trött så ja laa armen på de gallret.
Ajajaj.
Men jag får skylla mig själv. ;)

Snart blir det utmana ödet lite, gå ut o luffsa i denna eviga snön. Sen blir det städa, städa.
Eftersom de e stökigt igen. Förvånande. Nej.

Jag blev bjuden på Julmiddag hos fam. Gunnarsson ikväll, som jag tackade ja till först. =)
Sen tänkte ja o David lite. Han slutar inte förrän kvart över 8. Sen ska han hit, sen skulle vi åka dit, äta o så.
Det blir alldeles för sent. Så jag kan tyvärr inte :(
Men nästa år kanske :)

Imorn e de Julafton. Min syster har inte köpt julklappar än ;) Haha.
Först tar vi svängen om Kyrkogården jag alltid glömmer namnet på, o säger God Jul till Mamma :)
Och Mormor o Morfar då såklart.
Sen åker vi till Älvängen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0