Trötta tider

Ja, de e mycket gnäll på dig ofta. Jag är helt slut! Och då har jag ändå vart ledig i två dagar nu!
Vet inte va de e me mig. De e väl mörkret ute och nu den nya snön som kommit tillbaka. Kallt och mörkt. Usch.
 
Nu börjar de långa jobbhelgerna också. Vanliga dagar jobbar jag ju 10-19. Och på helgerna 10-17 & 11-17.
Men nu har ju underbara (;)) Torp ändrat öppettiderna så nu blir det 10-18 på helgerna istället. Endast en timme mindre än en vanlig dag. Vilket inte alls är kul!
Det positiva e dock att jag får sluta tidigt varannan måndag. De e ju skönt :)
 
Men nu när jag sitter här med min kaffe och vet vad för helg jag har framför mig, vill jag bara krypa ner under duntäcket och sova en månad. Ungefär.

Men jaja...
 
 
I torsdags va både ja o D lediga så vi hade mysdag. Avslutade det hela med att gå på bio.
"Mammas Pojkar" den va riktigt kul, dock va de faktiskt värre att va de yngsta i salongen. Värre än att gå på Twiligt och ha massa fjortisar runt omkring en, ja de e sant. 40+are som skulle sitta och tjöta högt som fan, digga till musiken så att stolarna skakade, förstog inte sexskämten så de va tvunga att fråga högt och tydligt till kompisen bredvid. Prata om att de ska köra ens mamma till Ögon, ja ni fattar grejen.
Höll på att bli galen. Håll käften för fan.
 
 
Igår, fredag va jag ensam hemma. Blev völ inte så mycket gjort men man måste få va ledig också. Älskade och saknade Viran kom förbi, blev en halv film och en jäkla massa tjöt :)
Och te som vi ine drack upp.
 
Sen bäddade jag ner mig i sängen och kollade två avsnitt DH innan David kom hem med tacos :)
Va en mysfredag helt enkelt.
 
 
Sen blev de betydligt mycket svårare att somna och om jag ska va ärlig tror jag inte ens jag sovit 4-5 timmar inatt. Så idag kommer det att bi humflumprat med kunderna.
 
 
 
Nä nu ska jag gå ut i den iskalla kylan och sätta mig på den jävliga bussen till torpet.,
De e de nya värsta med dessa nya tiderna; jag o David jobbar inte samma tider längre.....
Innan hade vi samma helgtider och jag kunde då åka bil dit och hem och vi kunde planera saker. De går inte längre....
Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0