Wohoo / åh fyfaan

Jag gjorde pannkakor med fiberhusk förut. Blev en slajmig gegga som smet. Men så skulle de va, stod de. Stekte dom o de va svin svårt. De svåraste va att vända dom. Smakade, och de smakade precis som pannkakor! Hallejuja!

Efter 3 stycken fick jag en magkatarr attack. ... Vet inte om det har med de att göra eller om jag bara haft tur väldigt länge o nu kommer skiten tillbaka.
Som tur e ska jag till jobbet imorn o där kan ja shoppa loss om inte det går över av sig själv.
Fyfan vad ont jag har.


Recept för de som vill testa nyttigare pannkakor och inte lider av magkatarr ;)
Jag har dock ändrat orginalreceptet, men mina funkade bra.
Eller ja.... Förutom katarren då haha.

Här e "mitt" iaf.

3-4 pers.

4 ägg
ca. 20 g smält margarin/smör
2 msk fiberhusk
4 dl mjölk
1 dl vatten
lite salt

blanda ihop allt i en bunke och låt stå 15-20 min. De ska svälla i bunken o inte i magen ;)
Stek sen som vanliga pannkakor. Kan som sagt dock va svårt att vända dom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0