Sjukt!

Nu kommer ni tycka att jag är hur löjlig som helst, men jag är helt till mig!

Häromnatten hade jag en konstig dröm. Drömde om mig, mina syson o min Pappa. De va sommar och vi va på en plats med massa klippor och vi tre yngsta syskon letade efter en speciell plats som vår Mamma tydligen hade pratat massa om.

Tillslut hittade vi den, de va en liten bukt typ med vit sand och havet va kristallblått. De va en helt otrolig plats helt enkelt.
Sen började min bror Elias, prata om en tatuering jag borde göra. En tatuering av en symbol. Symbolen va en bild utav tre svanar i en cirkel och han berättade att den skulle stå för styrka och förståelse. Jag skrattade åt honom o sa att jag inte vill tatuera in en symbol, men han fortsatte tjata att de skulle bli skitbra och att de skulle bli en hyllning åt både mig själv och mamma. Ju mer jag tänkte på symbolen, ju bättre blev den.

Jag har aldrig sett en symbol med svanar, aldrig ens hört talas om de men i huvet är den jätte tydlig just för att jag drömt om den.



Så berättade jag om drömmen igår för David o han sa att jag får ju kolla upp om en symbol existerar för de hade vart fräckt om de gjorde de. Jag skrattade åt de me o sa att de va ju bara en dröm. Varför de skulle de finnas en sån symbol och varför skulle en svan stå för styrka? Bara löjligt ju.

Så nu, för skojs skull så sökte ja på lite symboler på internet o vad hittar jag?....


SVAN
"Svanen kan stå för flera olika saker –renhet och godhet, inte helt oväntat, men också mod i svåra lägen.


Svanen ansågs i myterna vara en fiende till örnen, men fruktade inte ens att ge sig i närkamp med denna fåglarnas konung.

 



STÅR FÖR: Uppvaknande av jagets kraft, att kunna tolka och förstå symboler i drömmar, att kunna se in i framtiden, förståelse för andlig utveckling, utveckling av intuitionen, värdighet, spådom, bra på att ha att göra med andra.



ÖVRIGT: Svanen lär oss att lita på vårat eget jag både på vårat fysiska och andliga plan
och uppmanar oss att glädjas åt de gåvor av våra fysiska kroppar och våra intuitiva sinnen."


 

 

Jag tycker nästan detta e läskigt... Haha





 

 


Kommentarer
Postat av: Zla

Jag tycker du ska ta det som ett tecken för att faktiskt göra den tatueringen :)

2012-03-12 @ 10:57:42
Postat av: Elin

tro mig, nu funderar ja starkt på de :P

2012-03-12 @ 11:21:03
URL: http://eileenhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0