Bitter

Idag är jag en riktig bitterfitta rent ut sagt. Jag är sur o arg. Får inte det jag vill. Saknar David jätte mycket.
Ska börja min praktik nästa vecka, 5 dagar i veckan, 8 timmar om dagen, och jag får under 300 kronor om dagen. ...
Grejen är ju att det är precis som ett jobb! Bara att jag inte är anställd. Men jag jobbar 8 timmar om dagen, vilket borde innebära att jag får Minst 800 om dagen. Men nää. Jag ska jobba gratis. För jag behöver en sysselsättning. Men denna praktiken leder inte jobb. Nä, för då måste jag plugga till mig en utbildning först. Så jag ska helt enkelt jobba 5 dagar i veckan, 8 timmar om dagen, för ingenting :) Jo, förlåt, ca 250 spänn om dagen. ...

Det är inte värt det. Hade de lett till jobb, JA! Då hade de lätt vart värt de, men nu gööör de inte de.
Ni kanske inte förstår mitt dilemma, ni kanske tycker ja ska tacka o va glad. Men nej.
Idag tänker jag inte göra det.
Idag är jag arg och bitter och för tillfället tycker jag att jag har all jävla rätt till de!

Kommentarer
Postat av: bluefairy

jag tycker arbetsförmedlingen borde ändra hur man ska få pengar, tycker dom som praktiserar ska få mer pengar än dom som inte gör det tex, jag menar, det kan ju locka mer folk att söka praktiker.

2011-03-02 @ 17:53:42
URL: http://bluefairy.blogg.se/
Postat av: Elin

ja tycker dom ska hjälpa en att få jobb ist för en praktik som inte leder till ngt. men du har en poäng

2011-03-02 @ 18:02:55
URL: http://eileenhc.blogg.se/
Postat av: bluefairy

jo det tycker jag med, eller hitta en praktik som senare leder till jobb. Konstiga är när jag hade arbetscoatch så hade han fått ett erbjudande till mej om en praktik, men han tyckte inte jag skulle ta den platsen för det inte var något erbjudande att få jobb efter. vilket jag tyckte var bra.

2011-03-02 @ 21:01:17
URL: http://bluefairy.blogg.se/
Postat av: Elin

meh, ja vill också ha en sån bra!! medan min avråder mig från sånt :S

2011-03-02 @ 21:02:40
URL: http://eileenhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0