06.00

Upp o hoppade 06.00. Snooozade inte ens. Jobbade på, tog bussen hem till ua, mötte upp kära systra mi, gick på stan i regnet, köpte skor åt na, eller hon köpte skor åt na, gick o handlade, gick hem till na, käkade en asgo macka o en kopp kaffe, gottigotti, kollade på Water for elephants, as bra va den, hemsk men as bra.

Gick hemmåt med systra mi, hämtade min inköpningslista, hon hjälpte mig att handla mat, gick hem igen.
Tvingade killen att damma, han klarade av de. Dammsög, åt lite vindruvor, killen åkte sedan iväg för fest nånstans, bara sådär. Så jaha, då va ja ensam ikväll o inatt. Orkade inte göra någon riktig mat när de bara va ja hemma, käkade lite youghurt, bestämde mig sedan för att tvätta, hänga tvätten, svabba golven, tända ljus, och baka gi-bröd.

Nu, sisådär 345 timmar senare har bröden i ugnen precis blivit klara. Jag har lyckats att söla ner hela köket igen, fått svabba om golven, torka av alla bänkar, diska maaaassa disk (haha skrev dick först) (okej.. de va inte så kul.) pillat bort massa dag som hamnat lite överallt, and sooo oooon.

Nu ska jag fördela bröden i påsar, frysa in, borsta tänderna sen lägga mig i en tom säng för att sova som törnrosa.

Ne justde, de e måndag. Sova till klockan 06.00.




Kommentarer
Postat av: thess

brödet såg riktigt gott ut! :}

2011-07-27 @ 12:34:52
URL: http://thereshanning.blogg.se/
Postat av: Elin

:D måste faktiskt erkänna att de va riktigt gott med ;) haha

2011-07-27 @ 14:31:00
URL: http://eileenhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0