Då sitter man här..

Helt själv i lägenheten. Tänk om ja kommer bli rädd ikväll..? Inte kunna sova... Men dags att bli stor flicka nu! Haha ;)
Har passat på att handla hem lite mat och solat :) Oooch gått till Af för att lämna papper och fråga lite smått. Träffade på Diana o stannade o prata lite, hon e fö go den dära :)

Hade lite probs på jobbet idag igen, men nu tog ja inte åt mig så utan sa bara emot o försvarade mig. Inget inlåsande på toaletten för reaseriutbrott idag inte ;) Haha. Sen vet jag ju att jag har backups så de känns okej..



Ååååh de va så jobbigt idag på bussarna. Både på den till jobbet och den från jobbet. Samma jäkla ungar också. Jag älskar barn annars, har alltid gjort. Men detta va en 3dje eller 4dje klass. Så små, men inte så där små o söta..
På väg till jobbet hoppar alltså en hel skolklass på, varav en pojke sätter sig bredvid mig, fast än de finns massa plats, och bara kräääver min uppmärksamhet. Jag är skittrött och har mp3 i så jag försöker ignorera honom. Han försökte impa på hans skrikiga jobba kompisar, så sitter han o glor o ler o försöker prata med mig.
Ok, ja skäms lite över mitt beténde men ja va bara irriterad. Sen tar han tag i min arm o då mååste ja ju pausa mitt i låten o titta va de e han vill.

"-HEJ!!!
- .. hej du."


Log ett halvt léende på en halv sekund sen vände bort huvet igen o satte i hörluren.
Sen satt han så. Vänd mot mig, glodde, log, i 20 minuter.

När vi väl va framme i Ljungskile va ja glad.

Hela dagen går, sen slutar ja o väntar på bussen hem. Då e de ju sjääälvklart att hela den klassen ska komma o åka med samma buss.

När bussen kommer står ja först i kön, men när den öppnar dörren, klämmer sig två ungar in framför mig o går före, ja hinner inte ens blinka. Då kommer denna lille killen igen och ställer sig framför mig, vänder sig om o säger "Men där e hon igen ju! Kolla killar! Heeej, ska du åka med oss igen?"

Och jag kan ju lägga till att detta e inte på de gulliga sättet som barn kan prata med en, utan de e rent av lebbigt o irriterande bara.
Sen drar han med sig nån kompis som med ska stå o glo.
Jag blev bara så irriterad att jag säger "Men hallå, ungar. De e KÖ här." De va även en tant som de klämt sig framför.

Då gapar dom bara. Glor med öppen mun som om jag precis smällt till dom.
Jag blev både paff o nöjd att de faktiskt funkade att ja sa ifrån att jag efter lägger till ".. Aa." o går före dom på bussen. Haha!

Sen väl på bussen så satte dom igång igen, men denna gången hatade dom mig ;) Så de satt o skulle härma mig o skrika på mig i hela 45 minuter. Mp3 på högsta volym, säger jag bara.

Men det värsta av allt va att deras lärare som va me sket fullständigt i allt de gjorde. Hon sa inte till dom en enda gång o hon va med dom precis hela tiden. SÅnt blir ja irriterad på! För de va inte bara att dom jävlades med mig, utan de sprang runt o klängde på alla i bussen, spottade (!!!) på en annan tjej på bussen och va bara allmänt skrikiga o jobbiga.

Ne, nog för att jag älskar barn men det finns gränser.


Långt de blev haha.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Fy fan en smäll på käften skulle dom ha! jag hade gjort de!!

2011-04-13 @ 23:19:02
URL: http://veronicamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0