Dag 6 - Min tro.

Min tro, som i religös tro? Eller? Isf är det lite krångligt det där. Jag är en av de som inte tror på Gud. Men jag har då ingen aning om hur allt skapades och har egentligen ingen egen teori. Plus att när jag blir arg över något, något ingen riktigt kan hjälpa, såsom sjukdomar och dödsfall o så, då skyller jag på Gud. Jag svär åt honom. Inte högt såklart. Det känns lite väl fel ;) Men ja har tillexempel kollat upp på himlen, tittat så surt jag kan och sagt högt i mitt huvud ; "Din dumma ************ idiot" typ... På riktigt. Och det är ju lite konstigt om man inte tror på honom? Eller så gör jag det? Jag vet inte.. Bara gud vet.... En litenlitenliten del av mig tyckte jag va rolig nu. Den andra delen skäms. Jaja. Men om Gud finns, så tror jag han ser ut som kung triton i Lilla sjöjungfrun. Fast med ben då. (Hej Elin, snart 21 år.) Sen tror jag även på karma o sånt där. Så jag vet inte vad min tro eller? Eller om jag har någon? Eller va denna kategorin går ut på?..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0