Vad hände egentligen?

De va de där lilla som utlöste de. Pratet om att köpa massa sprit.
Frågan om ja skulle ha något.
Fast än mitt svar direkt va Nej, fortsattes det med frågor om vilket vin jag ville ha.
 För jag ville väl ha vin?! Nej. Nej. Nej. -Jooo?! Passa på.

De där lilla.
Fick allt de dära att komma tillbaka.
Allt de dära som va bortglömt..? Snarare förträngt.
Detta året som gått har jag bara tänkt på det positiva.
De glada stunderna. Den underbara personen.
Inte de negativa.
Men de kom tillbaks. Igår. Pga de små meningslösa orden.
Som ett jäkla slag i ansiktet.
Som att slänga ett album på mig, fullt med bilder jag inte vill komma ihåg.
Bilder jag slängt för längesen.

Jag vet att det inte va ditt fel, att de inte va din mening. Du vet ju heller inte Allt vilket, vilket gör de svårare för dig att förstå. Jag vet att du aldrig skulle göra något som gjorde mig illa.

Vet inte när ja somnade inatt..
Vet inte hur många timmar ja låg och kollade på fönstret..
Och bokstavligen kvävde mitt gråt i kudden för att inte väcka syster.

Fan, va hände egentligen?
Varför kom alla bilder upp igen och förstör den fina storbilden man byggt upp?


Du vet att de va DU som gjorde de bra igen, va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0