ang. dagens fråga..

Jag frågade häromdan om en tjej o en kille Baara kan va kompisar. Utan tilldragningar and so on.

Ni svarade bland annat;

* "De går knappt o va kompis med killar, som killar säger man är inte bara kompis + tjejer är så fyllda med bullshit och tycker det är en tävling vem som är mest killkompisar, och vem som är "pojkigast".
patetiskt men sant.
Så ne jag tror inte man kan va kompis med killar, eller jag är ju bra kompis med Johan,
vet inte om han tänkt på mej på de sättet men ja har inte det med han,
han är ju ändå bästa kompis med min pojkvän så han skulle aldrig våga göra något åt saken ändå."

* "självklart :D jag kan iaf!"

 

Jag måste säga att jag håller inte me om det första som kristina skrivit. Detta med tjejerna.

Jag tror att du har rätt till viss del. Vissa tjejer Vill tävla om vem som har mest killkompisar o skit.

Men det gäller inte alla. Utan mer dom som e... löjliga. Faktiskt.

Jag har alltid tyckt (nu kommer det, den klyschiga kommentaren som ingen tror på ;) haha) -att det är Lättare med killkompisar.

Sen gäller detta förståss inte alla killar. Jag säger inte att killar e bättre vänner än tjejer. För så e de inte i alla fall.

Sen ännu en klyschig kommentar; "Killar snackar inte lika mkt skit som tjejer gör" -och det är sant!

Iaf i denna åldern. Från 12-25 skulle ja gissa på. Haha.

Sen finns det självklart folk som fortfarande snackar, och folk som slutar tidigare, och folk som inte gör de alls.

Jag drar inte alla över en gräns.

 

Men jag tror också att om ni tänker efter förstår ni hur jag menar.

Tjejer är såå mycket värre i tonåren, det tror jag ingen kan säga emot :P

Och tjejer i tonåren snackar mer skit än killar!


Men sen kommer jag igång när Pernillas Pappa sa till oss att man "Kan inte bara va kompis me en kille, för han vill mer."
Sen sa min Pappa samma sak.
Nu predikar min kille om detta jämt också. -vilket gör mig misstänksam me tanke på hur många tjejkompisar han har ;) Haha nerå.

Och då undrar man ju.. Om dom bara säger detta för att "skrämma oss" -vilket förmodligen inte funkar.
Eller skydda oss. -vilket Aldrig nånsin kommer funka på en ung tjej i tonåren haha. -Lås in dom ist.
Eller om dom har en poäng?

Man skulle fråga killar ist...
Hmm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig, mycket enklare att vara vän med killar. Dom ÄR mer ärliga. och dom är INTE lika falska som tjejer ofta är.

2009-10-22 @ 12:59:04
Postat av: kristina kittelsen

killar är inte så enkla som tjejer tror, ofta vill dem mer. och vi tror dem bara vill va kompisar, vilket inte stämmer.

2009-10-22 @ 19:33:38
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: Elin

Kicki - men hur föklarar du dina killkompisar då? Du kan ju inte dra alla killar över en gräns? ;P Bara för att man har en killkompis, behöver ju inte han va intresserad av en eller ha ngn baktanke :P dock är många sånna, det vet ja.

2009-10-22 @ 20:04:00
URL: http://eileenhc.blogg.se/
Postat av: kristina kittelsen

som sagt: oftast. Mina närmaste killkompisar är Johan och jocke, jocke är min pojkvän så han vill mer. Johan är joakims bästa kompis, och min ända nära killkompis.

2009-10-22 @ 22:10:53
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0