Barn på Cafén?

Tro inte att detta e ett "påhopp" mot dig nu Kristina. ;)
Men helt allvarligt. Jag förstår inte hur ni tänker. Jag blir förbannad tillome :P
Fula jävla Katrinjävel utan hjärnceller.

Detta med att hon hatar skrikiga barn på caféer osv.
Att vissa ställen i Stockholm förbjuder de barnvagnar o då barn.
Bebisar.
För att dom låter.
Eller behöver ammas.

Pratade lite om detta me min syster förut. Som e mamma.
Hon visade mig detta.
Jag blev cockad o så arg. :P Jag hade faktiskt ingen aning om att de va så på vissa ställen.

Jag vill inte göra detta ngt litet fjolligt "bloggkrig" nu haha, men ja tror inte Kicki tar åt sig så mkt heller nu.
Hon e inte sån.
Men såg att hon skrivit om detta i hennes blogg o reagerade.
Och jag kan inte hålla käften :P

Jag har mina åsikter och säger bara ; Fika hemma istället då jävla idioter.

Kommentarer
Postat av: k

Dem helst inte vill ha barn där, och jag förstår dem. Så är det med många (alla) företag, man riktar in sej på en målgrupp. Inte fan vill man som företagare som sitter på möte höra en unge i 3 års åldern sitta och skrika och kasta kex runt sej när man försöker konsertera sej på mötet. DÄRFÖR finns det alltså olika caféer; dem som riktar in sej på barn, barnfamiljer osv, och dem som riktar in sej på affärsmänniskor.



Vi säger såhär, du ska träffa kompis du inte träffat på länge, du ser fram emot att prata med henne och bara ta det lugnt och ta en fika, när ni sätter er ner så sätter sej en mamma med sina två barn bakom dej. Ungarna skriker för dem inte får ALLT dem vill ha, för det inte smakade som dem trodde, för inte stolen är bekväm nog. Du hör inte vad din kompis säger och hör endast ungarna skrika i bakgrunden.



Ska man inte gå ut och fika pga att en jävla mamma inte KAN säga till sina ungar att hålla käften, för att inte ungarna är uppfostrade nog. Som hon säger i videon, ungar i syd Europa sitter och håller käften och äter med kniv och gaffel medan svenska ungar sitter och kastar kex runt sej och skriker rakt ut.



Sen tycker jag inte man ska amma ungar offentligt, och speciellt inte på restauranger eller caféer för folk faktiskt äter, alltså respektera att det inte BARA är man själv o sin unge på stället.

2009-12-13 @ 19:29:14
URL: http://myrevolver.blogg.se/
Postat av: Kevins mamma

Haha, så jävla sjukt!

Vilker liv det har blivit av denna diskution!

Men som mamma själv, så måste jag säga att jag tycker faktiskt lite synd om Katrin! På en sjukt sätt, hon ska själv bli mamma snart, Och så klämmer hon ut såna här idiotiska saker! Undra hur hennes unge kommer få det i framtiden!?

2009-12-13 @ 19:34:00
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Elin

kristina - jag håller inte me dig :P ska inte mammor kunna ta en fika o ta med sig sin bebis alltså? ;) e de de du tycker? Det handlar inte bara om att barnet inte e uppfostrat rätt eller inte.

Vänta tills du får barn o vill ta en kaffe eller ngt nånstans. :P



Och man blottar inte hela brösten bara för att man ammar.. Trott eller ej :P



Sofia - Jag blir så frustrerad. Haha. Ja, hon har då inte alla hästar i stallet, denna kvinna! Jag håller med dig. Stackars människa!

2009-12-13 @ 19:45:38
URL: http://eileenhc.blogg.se/
Postat av: k

Det var inte alls det jag skrev. Jag tycker bara att dem kan hålla sej till barn och familje caféerna om inte ungarna kan hålla käften och bete sej bland folk. Jag tycker samma nu när min syster har bebis, hon tycker också så att man ammar inte bland folk. Du verkar inte tycka att jag ska kunna ha denna diskussion bara för jag inte har barn. Men du har ju inte heller barn Elin? Du har din åsikt och jag har min och jag tycker att man ska respektera att det finns andra folk än en själv och sina barn på en restaurang/ café. Alla har inte kommit dit och satt sej för att höra en unge skrika genom hela sin tid på caféet/restaurangen. Handlar absolut om uppfostran.

2009-12-13 @ 19:53:47
URL: http://myrevolver.blogg.se/
Postat av: Elin

kristina - du behöver inte köra den kaxiga metoden för att ja ska förstå va du säger :P men om vi säger så här då; ett fjortisgäng som bara skriker o fnittrar o stör..? e dom förbjudna också? ska vi sätta skyltar på dörrarna "vi gillar fjortisar, men dom får inte plats här" osv? ska dom ha speciella cafén?



jaa, tydligen har vi väldigt olika åsikter, o så e de ju!

2009-12-13 @ 20:08:29
URL: http://eileenhc.blogg.se/
Postat av: k

Jag är absolut inte kaxig. Säger bara vad jag tycker. Tycker samma med ett fjortis gäng, att man kan säga till dem lika mycket som en unge som skriker. Alla ska visa alla respekt och inse att det inte bara är en själv och ens umgänge på stället.

2009-12-13 @ 20:17:14
URL: http://myrevolver.blogg.se/
Postat av: k

om inte ett fjortis gäng kan hålla käften tycker jag absolut att dem ska bli tillfrågade att gå därifrån.

2009-12-13 @ 20:18:20
URL: http://myrevolver.blogg.se/
Postat av: Elin

men e de inte en fråga om högljuddt folk bara isf?

inte om bebis förbud på caféer.. eller?

de e ju inte bara barn som låter eller stör.

2009-12-13 @ 21:08:22
URL: http://eileenhc.blogg.se/
Postat av: k

jag sa aldrig att jag tyckte det skulle vara barnförbud. Du tar otroligt illa upp, därför lägger jag ner denna diskussionen nu. Tycke kommentaren på min blogg var onödig, när jag inte menade/ eller ens skrev det på det sättet. "Vem håller Ni med? Har Ni en annan åsikt om det hela?! " handlade inte om att välja sida, utan att ha en egen åsikt.



Elin sais:

hahah "vem håller ni me?" "VÄLJ SIDA!!!" haha :D

2009-12-13 @ 23:34:55
URL: http://myrevolver.blogg.se/
Postat av: Äldsta syrran

En stilla fundering.....Om man ska ha ett affärsmöte bör man kanske inte välja ett café som mötesplats?

2009-12-14 @ 08:05:57
URL: http://www.elena-justnu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0